Úvod   >   Dětství offline   >   Bavíme se offline   >   Čtverečkovaný papír  


Čtverečkovaný papír

Piškvorky  

Piškvorky jsou strategická hra pro dva hráče, z nichž jeden bude čtverečkovaný papír plnit křížky a druhý kolečky. Snaží se je poskládat tak, aby měli pět symbolů vedle sebe (v jakémkoliv směru) a zároveň blokovali pokusy soupeře. Ten, kdo vytvoří nepřerušenou řadu pěti svých značek, vyhrává.

Tip: je dokázáno, že na hracím poli 15x15 začínající hráč může vždy vyhrát bez ohledu na tahy protivníka.


Námořní bitva / Lodě

Oba hráči si ve čtverečkovaném bloku vyznačí bitevní pole – může to být například čtverec 10x10 políček nebo i jiné velikosti (menší pole - rychlejší hra, větší pole - delší hra). Řádky si označují písmeny (například od písmene A po J) a sloupce čísly (od 1 do 10). Do bitevního pole si zakreslí plavidla v dohodnutém počtu a velikostech. Lodě se nedotýkají sebe navzájem stranou ani rohem. Lodě lze ale zakreslit do plánu otočené různým způsobem.

Cílem hry je nalézt a potopit všechny lodě soupeře dřív, než on zničí ty naše.

Začínající hráč ohlásí souřadnice zvoleného čtverce, kam "střílí". Protivník odpoví "voda", pokud ve své mřížce na této pozici nemá žádnou loď. Pokud ale na této souřadnici loď byla, hlásí "zásah".

Hráči se ve střelbě střídají. (Zde je možná obměna - pokud hráč zasáhne nepřátelskou loď, může střílet znovu.)

Do plánku se svými plavidly si hráč zakreslí soupeřovy pokusy a zásahy a do druhého zaznamená své výstřely a trefy – tečkou vyznačí čtverečky, kde byla zasažena jen "voda", a křížkem čtverečky, kde se podařilo zasáhnout loď.

Pokud je zasažen poslední čtvereček lodě, je plavidlo potopeno a hráč musí ohlásit protivníkovi: "zásah, loď potopena". 

Vítězem hry se stává ten z hráčů, který jako první úspěšně potopí všechny lodě protihráče. Pokud si hráči přejí hrát na body, tak si vítěz započte jeden bod za každou zbylou (nesestřelenou) sekci lodě.

Další hry na papír

  • Šibenice
  • Jméno-město-zvíře-věc